Istorija

 

Kauno lopšelis-darželis „Drevinukas“ yra viena iš ankstyvojo ugdymo įstaigų Lietuvoje, kurios istorija atspindi tiek visuomenės, tiek ugdymo sistemų pokyčius. Jo ištakos siekia 1969 metus, kai jis pradėjo veikti kaip 20-asis lopšelis-darželis. Sovietmečiu tokio tipo įstaigos buvo orientuotos į standartizuotą vaikų ugdymą, atitinkantį to laikmečio ideologines nuostatas ir pedagogikos principus.

Nepriklausomybės laikotarpio pokyčiai

Lietuvai atgavus nepriklausomybę, prasidėjo reikšmingi pokyčiai visose ugdymo grandyse, įskaitant ir ikimokyklinį ugdymą. 1993 m. gruodžio 9 d. Kauno miesto savivaldybės potvarkiu šiai įstaigai buvo suteiktas pavadinimas „Drevinukas“. Pavadinimas simbolizuoja glaudų ryšį su gamta ir pabrėžia įstaigos filosofiją – ugdymą, orientuotą į vaiko ir gamtinės aplinkos harmoniją.

Specializacija ir inovacijos

2004 m. „Drevinuke“ pradėtas įgyvendinti specializuotas projektas – įsteigtas specialiojo ugdymo pagalbos konsultacinis centras „Šeimos link“. Šis centras ne tik teikė konsultacijas tėvams ir pedagogams, bet ir skatino naujų ugdymo metodų taikymą. Jis tapo erdve, kurioje plėtota individualizuota vaikų ugdymo praktika, orientuota į kiekvieno vaiko poreikius, gebėjimus ir emocinę gerovę.

Konsultacinio centro veikla prisidėjo prie sisteminio požiūrio į vaikų ugdymą pokyčių. Užuot laikantis vien formalaus ugdymo, „Drevinukas“ orientavosi į integruotą ugdymą, apimantį vaikų socialinių, emocinių ir pažintinių gebėjimų stiprinimą. Tai leido kurti aplinką, kurioje vaikai ugdomi bendradarbiaujant pedagogams, specialistams ir tėvams.

Mokslinis pagrindimas

Šie pokyčiai dera su šiuolaikinėmis ugdymo teorijomis, tokiomis kaip Lev Vygotskio socialinės konstrukcijos teorija, kuri pabrėžia mokymąsi per socialinę sąveiką ir aplinkos poveikį. Taip pat įstaiga pritaiko Bronfenbrennerio ekologinį vystymosi modelį, pabrėžiantį vaiko aplinkos ir santykių sistemų įtaką asmenybės formavimuisi.

„Drevinuko“ ugdymo metodai akcentuoja vaiko saviraišką, kūrybiškumą ir aktyvų mokymąsi, kas siejasi su John Dewey progresyvaus ugdymo principais. Tuo pačiu institucija remiasi šiuolaikiniais specialiojo ugdymo metodais, kurie integruoja sensorinius, kognityvinius ir socialinius ugdymo aspektus.

Tarpdisciplininis požiūris

Kauno lopšelis-darželis „Drevinukas“ išsiskiria tarpdisciplininiu požiūriu į ugdymą. Šioje įstaigoje ypatingas dėmesys skiriamas vaikų emocinei savijautai, socialinei įtraukčiai ir asmeniniam tobulėjimui. Pedagogų ir vaikų bendradarbiavimas grindžiamas partnerystės ir pagarbos principais, o ugdymo procesai – kūrybiškumu bei tvarumu.

Apibendrinant, Kauno lopšelis-darželis „Drevinukas“ yra ne tik ugdymo įstaiga, bet ir socialinio bei pedagoginio eksperimentavimo erdvė, prisidedanti prie šiuolaikinių ugdymo praktikų plėtotės. Jo veikla atspindi moksliniais tyrimais pagrįstą ir inovatyvią pedagoginę filosofiją, kuri skatina vaikų individualumą ir gebėjimą integruotis į dinamišką visuomenę.

 

  • Priėmimas į lopšelį-darželį
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokytojams
Žaidimai moko